Pages

Wednesday 22 October 2008

Monday, 20th October 2008

Alarm henset ak berbunyi seawal jam 3.50 pagi memaksa aku untuk bangun.. Kenapaka awal sgt aku bangun.. Oh ya, ini disebabkan flight aku pukul 6.55 pagi dan ak kene ade kat airport seblm pkl 6.10 pagi.. Haish.. air asia, kene check in 45 min b4 departure.. Da siap, tgk jam baru pkl 4.10 pagi.. Haish, awal lagi... ape nak buat.. hurm, ak amik hp ak and dengar lagu smbil nyanyi.. by the time, auntie ak pun da bangun.. So, ak pun turun ke bawah tp still, x tau nak buat ape.. oh, bukak laptop dlu la.. then ak pun men counter strike jap.. Haha.. Tepat 5.30 pagi, aku pun dihantar ke airport oleh cousin ak.. Siap2 check in, ak pun online kejap.. Tggu cousin ak sbb dia nak solat dlu.. Then, turn ak lak. Cousin ak plak online guna laptop ak.. SIAP! Ak pun simpan laptop ak balik and trus masuk ke pintu 3.

Sempat lagi aku snap2 gmbr plane yg bakal ak naik neh.. Ak rasa ni first flight dr senai kot..

Ok.. da masuk... masukkan beg kat bhgn atas and beg kamera, ak letak bawah.. Sesi photography pun bermula.. haha.. Bnyk gak la gmbr2 yg ak amik dr dlm airasia ni tp x edit lagi. So, nnti ak bgtau klu da siap di edit..

Sesampai je di kuching airport, ak pun call mama aku. Abah ku yang jawb and tanya "dah sampai ke?" Ak pun menjawab "dah" Abah "K k, tggu jap.. kiteorng masih d rmh" Aduh.. tggu lame skit la ni.. Erm.. tggu punya tggu, smpt lagi msg dgn auntie ak kate da sampai. Then dia balas "Ok, kim slm kt mama n abah. Iwn ttnggal cable laptop kn?" Ak pun terkejut. Cable ape? Trus ak check beg ak and ak sedar yg ak tertinggal power chord laptop aku!!!!! Aduh! Terpaksa la ak berkongsi dgn mama power chord. Nasb bek dia pakai hp jugak..

Balik2 je, ak di arah utk tlg abah.. Hurm., then, kami bertiga kuar lagi utk selesaikan hal2 mereka and jemput adik aku dari skolah. Lepas jemput mereka, kami pun pegi ke bank BSN since mama nak update acc dia. Sampai je tempat tu, ak ternampak lak satu nama yng mmg sesuai ak nak bagi pada ALIA! Ni dia! ALIA, tgk ini! hahah

Jangan marah ye Alia.. Then, proceed ke tempat abah aku jadi part time lectrer.. SEGI college. Dia nak anta markah kat kolej tu. Ok, done! Abah cakp, trus ke airport. Orait! Ke airport lagi.. Abah ade meeting d sareikei so dia kene berangkat ke sibu dlu. Sampai airport, dia check in. Lepas check in, kami pun solat sbntr. Then, sbb mama dari td dok tanye smpt x nak lunch skali ni since jam da pkl 2.00 masa tu.. Abah ak ckp, smpt.. ak pun vroomm222 itu QKX**** ke kedai makan.. Kami pun makan2. Skali lagi, snap2..


Siap2 makan, anta abah trus ke airport... Then, mama ckp dia nak terus ke bangunan sultan iskandar. Gi sana sbb nak setelkan hal katering. Mama ak dgn kerjasama uncle yg tender kantin sekolah abah aku buat katering. Ni utk "ofis" terbuka diorng.. Raye2 la kan.. So, tolng2 angt barng and kemas2 mane yg perlu di kemas...




Balik tu, ak mmg penat tp mlm tu kuar lagi. Gi jmpa kawn... kuar dgn motorsikal.. Pecut2 woo malm tu! Best~!

erm.. bnyk keje nak kene buat by this week..
~ carta organisasi usrah
~ design bisnes kad utk Rakan Muda
~ Cari sponsor utk BPIP
~ Ape lagi eH? Rasa mcm bnyk je!


Ok, later update lagi!
1948 HRS
ikhwan =)

No comments: