Pages

Monday 26 January 2009

.raya cina yang haru.

Dr : Sakit apa kitak? ( Sakit ape awak?)
Me : Saya tok muntah, sakit peghut, penin palak and demam. ( Saye ni muntah, sakit pewot, kepala pening and demam)

Dr : Oh, jap saya check dolok ( Oh, kejap, saye check dulu)
Me : Ok

Dr : Erm, dada awak sakit juak ka? (erm, dada awak sakit jugak ke?)
Me : Ouk. Smua rah dada tok. (A'a, semua kat dada ni)

Dr : Perut awak ada sik mulas2 ka, sakit ka? (perut awak ada x memulas ke or sakit2?)
Me : Tadik ada. Tok da ok kit. Dada jak la embak muntah tadik. Ya nyuruh sakit ya. Suhu saya brapa dr? ( Tadi ade. Skang ni da ok dah. Dada je la sbb muntah tadi. Tu yg sakit sangat tuh. Suhu saye brapa eh dr?)

Dr : Oh, suhu awak tok 39 darjah celcius (oh, suhu awak ni 39 darjah celcius)
Me : Oh, nait oo.. huhuhu (oh, naik gak ye.. huhu)

Dr : Ok, tok saya berik ubat demam + penin, muntah and sakit peghut. Klak awak amik rah kaunter. Dudok luar dolok. ( Ok, ni saya bagi ubat dmam + pening, muntah and sakit perut. Nanti awak amik kat kaunter. Duduk luar dlu.)
Me : Ok doktor, makseh. (Ok dr, terima kasih.)


*sad*
kene rehat huhu
ni kes salah makan masa raya cina
huhuhuhu

tido dlu

2259HRS
ikhwan =(


No comments: