Pages

Monday 16 February 2009

.SEKINAR.


Komiti bersama anak-anak istimewa

Alhamdulillah.. program SEKINAR (Sekilas Sinar) yang dianjurkan oleh Sekretariat Rakan Muda dengan kerjasama Sekolah@MMU berakhir dengan jayanya. Program ni diadakan pada ari ahad, 15 Februari bermula jam 8.ooAm. Pergh, pukul 8.00 pagi tuh! Hehe.. Memandangkan aku HICOM untuk SRM neh, so kene la hadir kan kan kan. Seperti biasa, kamera NIKON D40X perlu dibawa untuk merakamkan kenangan-kenangan bersama anak-anak yang istimewa nih.

bergembira =)


Anak-anak istimewa ini dikalangan mereka yang yatim piatu, down syndrom, terencat akal dan sebagainya. Ini kali pertama aku bersama dengan anak-anak down syndrom (sebab da pernah join program dengan anak yatim piatu kat raudhah, gombak and Jamiyah Children's Home, Singapore) so dapat jugakla pengalaman bersama dengan mereka yang betul2 istimewa nieh.


ira dengan adik comel, juma

Sepanjang program ni berlangsung, aku tertarik dan teringin mendekati si kecil yang comel bernama juma. Aku pun tanya la ira sapa nama dia dan apa masalah dia. Rupa-rupanya dia ditinggalkan (tak tahu cerita sebenar tapi aku assume mcm tu la) oleh parent dia. Rasa sedih jugak sebab dia x dapat merasai kasih sayang dari kedua ibubapanya. Mula-mula agak sukar untuk mendekati si kecik comel nih tp kalau kene dengan caranya, dia akan mendekati kita dan pelukan dia tu, bagi aku dia memang dahagakan kasih sayang. Agak sukar mula-mula nak bergambar dengan juma since dia asyik dengan akak-akak dia so gambar di bawah ni bukan sebab nak bergambar dengan ira neh tp nak amik dengan juma tp dia x tgk kamera plak. Hahaha...


adoyai juma, tak tengok kamera plak..

Tapi, masa lunch tu, mood dia tetiba berubah jadi sedih. So, aku pun pujuk dia and one time aku bangun nak pegi kat dia, dia terus angkat tangan mintak didukungkan then dia trus peluk kuat2. Terasa pilu dan sedih gak masa tu sebab si kecik comel ni dahagakan kasih sayang. So, aku bawka dia jalan-jalan, main sana sini sampai aku sendiri tak larat tapi sebab si kecik nieh, aku teruskan jugak dukung dia.. Berat kot! =)


sempat bergambar dengan juma =)

Lepas main2 tuh, majlis penutup pun berlangsung. Tak focus sangat pun majlis tuh since ak kene snap2 gambar.

komiti bersama anak istimewa yang terencat akal


Den bersama seorang insan yang mempunyai penyakit down syndrom

Majlis penutupan berakhir dengan sesi tangkap gambar! Owh ye, rasa-rasa nya gambar kat bawah ni akan dimuatkan dalam akhbar Sinar Harian since ade wartawan dari Sinar Harian hadir untuk buat liputan dan mintak saya hantarkan gambar kat dia.


SEKINAR BEST!!!

Lepas makan, aku follow ira and sali hantar mereka ke Rawang (tak tahu nama rumah diorng.. hahah). Penat giler okeh tapi berbaloi sebab dapat pengalaman baru.. aku rindu dengan adik juma. Nak jumpa dia nnti, insya Allah....

oh btw, khas untuk abah tersayang.. hehe.. ahad lepas, ak, bear, alia, syira and ecah jalan-jaln ke kl. Kiteorng gi sg wang, pavi, starhill, BB plaza dan macm2 lagi lah.. and masa kat starhill, ternmpk satu kedai, nama nak hampir2 dengan nama abah.. hehehe.. Abah rupenye ade kedai eh? hehehe



anak di sebelah nama abah nye... :)

2031HRS
ikhwan =)

2 comments:

Ryzal Ome said...

Dah macam bapak org dah aku tgk ko dukung budak tuu... :D

Unknown said...

hahahaha..
=p