Pages

Wednesday 3 February 2010

.terengganu.

petang khamis, 21 jan dengan takutnye aku mintak kebenaran dari lecturer teater nak kuar awal dr kelas sbb ade lagi barang2 aku tak pack lagi. Cuak gak mintak kebenaran nak kuar masa tuh.. garang dowh lecturer tu.. hahahah! Then balik pack mandi and siap, around 5.30 aku da kumpul kat STAD with other club's representative (most of them are president). Semua da ready nak ke President's council binding camp kat Kem Damai Beach, Besut Terengganu...

Photobucket

Photobucket

Perjalann bermula jam 7.00pm. Aku masa tuh duduk dengan member senegri dgn aku, hafiy. Hafiy tak wakil mane2 club sbb masa tuh last minute SRC ajak dia soh join since bnyk tempat kosong lagi. Masa tuh penat so aku tertido till kitorng sampai di genting sempah utk dinner and solat..

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

perjalann diteruskan lagi sehingga sampai kat kuala lipis klu xsilap sbb ramai nak ke tandas.. berhenti kat petronas. igtkan nak beli air tp petronas kecik, xjual air langsung.. yang ade minyak hitam, minyak 2T n mcm2 minyak.. hoho~

aku bgtau draggy soh berhenti kat mane2 yg ade jual air, might be gua musang ke sbb yg tu je yg terdekat yg ade jual air. so bas berhenti lagi utk kali ketiga kat gua musang. ade yg da lapar gi makan, haus beli air je and ade yg lepak2. masa tu birthday si syafiq so kitorng gi wish dgn cara yg paling kasar.. hahah~ msa neh aku malas nak amik kamera yg ade dlm bas so xde la gamba2 masa lepak makan kat gua musang... perjalann diteruskan lagi dan kiteorng sampai d kem damai around 6.15am.. hampir 12jam gak perjalann kiteorng...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

hari pertama tiada gambar sebb aku diberitahu no camera dalm kem BTN. eh kem BTN? yeah masing2 actually masih terkejut sbb igtkan src or mmu yg handle d camp tp rupe2nye BTN yang handle camp. So ari pertama actually bnyk rasa tak puas hati dikalangn kitoerng terhadap BTN and sesi ceramah plak boring plus smua masih penat x cukup tdo dlm bus.. sampai satu tahap kiteorng nak balik gak ari ahad no matter what. namun nasib baik keputusan utk truskan program sehingga isnin diambil sbb tibanya ari kedua dan seterusnya, camp menjadi bertambah baik...

hari kedua mana LDK berlangsung and masa tuh our fasi tanya ape yg berlaku semasa camp so masing2 luahkan rasa x puas hati. part aku cuma xpuas hati why camera dilarang, xdpt nak amik gamba n then ahernya dorng kasi! yeay! aku da break one of the BTN rules (sbb tu bukan kem btn, kem luar so nape xleh amik gamba kan? klu dlm kem btn, mmg xleh sbb dah tercatat dalam akta rahsia negara.. pergh.. takut ape BTN? amik gamba je pun.. nak simpan utk kenangan.. xguna la bawak kamera klu x guna kan.. siot tol..)

Photobucket

Photobucket

petang tuh aktiviti luar n aku menggunakan kesempatan utk bawak kamera n shoot some pictures.. serius rugi klu ak x amik gambar.. pantai lawa weh! tp xde dlm blog neh ye.. yg dlm neh smua normal utk tatapan mereka yg ikut kem neh.. hehe..

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket 

Photobucket


mlm cont lagi dgn public speaking sbb petang xsmpt nak abiskan smua group..

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


kiteorng diberitahu ade qiamullai and kembara malm. so everybody da kene bgn pkl 3 pagi.. oh lupa plak, aku dilantik as ketua ajk kerohanian dimana aku kene jaga masa sembahyang masing2, pkl brape kene gi surau and evrything jadi imam, lantik bilal.. entah sape la calonkan aku masa tuh.. hahah~ seriously, masa kem smua panggil aku tok imam xkira fasi, jurulatih and member2.. (xleh nak gila2 masa neh.. hahaha! hipokrit sat.. poyo je :P) Qiamullai ak kene jadi imam.. mak aih masa tu aku igt x igt solat2 awal pagi neh tp alhamdulillah, berjalan dgn lancar.. so pkl 3.45am smua siap2 nak gerak ke kembara malm.. pkl 4.30 perjalann bermula dgn lalu kawsan hutan yg ade lumpur, anak sungai and by the time lalu kawasn pantai.. angin kuat giler n langit sangat lawa penuh dgn bintang! kagum dgn ciptaan-Nya. dok sorng2 sambil layan perasaan pun best weh.. tdo ke.. mmg lena la..

sampai kat hujung pantai, smua get ready nak solat subuh di pantai tuh.. 1st time aku solat kat pantai.. jadi imam lagi tp aku rasa bertuah sbb bukan senang nk dapt chance utk solat kat kawasn luar yg cantik, tenang, sejuk n mcm2 la... abis solat, ade tazkirah and then kiterong smua rehat2 baring2 kat pantai menikmati keindahan..

pkl 8, panggilan utk meneruskan perjalann.. masa neh kene naik bukit ape entah yg mana bila kat puncak akan nampk pulau perhentian, pulau redang n pemandangn indah laut! rugi xdpt nak bawak kamera... serius lawa! nak jerit pun ada masa tuh. naik bukit mmg penat sbb da lame x buat.. haha~ dorng kate muka aku pucat giler sampai dorng takut aku pengsan tp aku kata aku ok je.. no hal lah.. benda da lame x buat mmg penat la kan.. till sampai the end of bukit tuh nak turun ke jalan raya, pap tapak kasut seblh kiri aku da tercabut.. amik! pakai je la kan..

aktiviti diteruskan lagi dgn river crossing.. bongok si bear gi kencing dlm tuh sampai salh sorng kiteorng kate terminum air sungai tuh..ahhahaha~ masa crossing tu aku ok tp sampai hujung ade lumpur plak.. ahh jalan je la.. sluar badan tangan n muka penuh dgn lumpur.. igtkan da abis da rupenye kene jalan lagi.. ade 3 halangn kiteorng kene jalan sblm sampai kem btn nak buat obstacle. perjalann merentas desa masa tuh aku rasa mau hampir 2 jam.. kaki da mengelecet tp still kuat gak nak jalan.. muka aku da sunburn da kot masa neh tp xrasa lagi.

then sampai kem btn, buat obstacle tp satu je la blm boleh buat sbb bnyk team xsampai lagi.. kiterong team 1st yg sampai so kene tggu lame gak la.. masa neh bukak crita masa perjalann td sampai tergelak-gelak.. mcm2 lawak bodh terberlaku dlm perjalnn merentas desa tuh.. hahah~

bila smua team da sampai, aktivit teraher, repailling dijalankan.. 90 degree straight and aku mula2 agak cuak sbb takut terjatuh.. tp mula2 je lepas tu da ok.. hahah!

da abis, balik, mandi and solat.. lepas tuh smua hentam tido sbb penat! mlm tuh ade aktiviti lagi.. tgk je la gamba di bawah.. :P jadi mayat lak aku mlm tuh :P

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket



lepas minum malm, aku x balik bilik dlu.. lepak dgn dua orng fasi aku.. crita2 la.. till 4am weh.. sedar xsedar.. so aku mintak izin nak balik tdo tp terserempak dgn geng prank hantu yg buat dajal pagi tuh gi kacau orng.. aku pun terjoin skali.. xjadi nak tdo.. hahhaa!

abis prank2, subuh plak.. xtdo la aku.. pagi tuh plak aku jadi mayat balik sbb ade proses mandi mayat plak.. mak aih sejuk nak mampus bila dimandikan.. abis je proses mandi aku balik bilik trus mandi balik and siap2.. tp masa tuh rasa ngantok so tido jap.. pap2 aku and ramai lagi da terlambt utk sarapan.. pak mat kat luar da bising2.. hahha~ lantak la.. last day kot..

nothing to tell la last day.. the camp ended happily and smua suka and aku rasa objektif utk bonding kan smua orng berjaya... nah gambar2 last day

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

0111HRS
ikhwan =)

No comments: