Pages

Monday 12 April 2010

.Happy Anniversary yang ke-23 to abah and mama.

*just seen the pictures in their facebook**post yang ke-401*


Happy Anniversary yang ke-23 Mama and abah!!!
12 April 1987 - 12 April 2010
Haji Affandi bin Haji Rosli
Hajah Nor 'Azizah binti Mohammad

23 tahun lepas, bertempat di Gunung, Kelantan, selepas beberapa bulan bertunang (tunang dalam bulan 12, 1986), abah selamat menikahi mama dengan sekali lafaz (pergh, aku nnti nak sekali lafaz jugak! excited sbb baru lepas join kursus kahwen.. wakaka). Mcm mane abah jumpa mama sedangkan dorng asalnye bukan senegeri (bg yg xtau, abah ku orng sarawak, mama orng pahang tapi dibesarkan di kelantan). Kalau berdasarkan cerita kasar (sbb aku malas nak tanya lebih2 haha), abah masa tu tgh study kat UTM Setapak and mama masa tu tgh skolah kot, form 4/5 kat SMK Air Panas (P) Setapak, so maybe jmpa dalam bas masa otw nak balik kot (sbb mama masa tu dok skali dgn kakak dia kat UTM). 

So, tu dia crita  mcm mana dorng jmpa. Seminggu je lepas kahwin, abah da bawak mama ke negeri kelahiran kami adik-beradik Sarawak.. Mmg mama ada crita mula2 mmg x best la, susah and payah nak sesuaikan diri lebh2 lagi loghat orng sarawak yg memang plek. Namun, dah 23 tahun mama kat sana, mama da power dah loghat sarawak.. PhD dah! Alhamdulillah, walaupun mama menghadapi mcm2 cabaran, mama tabah je.. hehehe.. tahniah mama! 

oh, kiteorng sejak kecik, abah mmg xpernah nak guna loghat sarawak masa kat rmh.. mmg dr kecik aku n adik beradik ckp orng KL.. Aku blaja loghat sarawak pun dr member2.. (mula2 aku mmg xpandai weh.. haha) Sbb tu ramai pelik kenape aku langsung xde bunyi2 slang2 sarawak.. da biasa da ckp mcm neh.. keke~ bagus la abah and mama, think foward, anak2 senang bila da besar sbb snang nk berkomunikasi.. hahah~ thanks abah and mama.. klu x, sure aku ckp semenanjung pelat2 sket.. :P

Karekter abah? Yeah, abah seorng yg agak pendiam.. jarang2 nak marah.. tp kalau da marah.. ha siap la kami adik beradik.. kekeke~ Abah sangat baik, tegas and kalau ade nak mintak ape2 ke, mesti kene soal dlu kenapa nak, sebab dia, alasan nak smua2 la.. pergh mmg payah la klu xdpt nak jawab interview sure fail. haha! aku dlu nak mintak mmg melalui mama kot.. skang neh baru berani straight dgn abah sbb da besar dah.. 
Oh abah sangt terer Math especially Add math.. Tension aku klu aku buat keje math depan dia hahah! tp aku suka math! pernah gak fail subjek math sbb gadoh dgn cikgu.. malu giler masa tuh.. tp da baik, alhamdulillah A trus.. :P Abah seorng pemimpin yg berkaliber and smua orng hormat kat abah. Bnyk respon baik dr orng pasal abah n aku sangt bersyukur ade abah mcm abah..

Oh mama, keke.. mama neh kuat bebel.. da mmg fakta, perempuan mmg kuat membebel, nak buat mcm mane kan.. mama bnyk mempengaruhi aku dlm buat keputusan especially masa nak smbg blaja.. aku dlu salah decide n salah amik course.. nsb bek mama tolong and soh pilih MMU and alhamdulillah, i almost done my studies.. lagi setahun.. insya Allah.. :) klu bab2 awek, seryes, klu mama kate x suke, aku mesti trus reject gak.. wakakak~ entah aura mane mama kasi kat aku trus ikut cakp dia.. tp baru2 neh mama ade bgtau dia xnk mempengaruhi aku utk bab2 jodoh neh.. well~ aku pun xde calon lagi.. sape2 nak jadi calon 1st mmg kene tau mcm mane nak tackle mama la ye..but dun worry, mama ok je. Aku sangt manja dgn mama and mama pun kengkadang klu adik2 aku buat hal, mesti call aku.. klu boring2 pun dia call aku, klu nk share info ke news happy ke, call aku.. Kalau aku xangkat phone ke or aku mamai ckp dlm phone or ape2 la yg boleh buat dia merajuk, dia akn merajuk.. eceyh.. mama neh.. haha! tp cepat2 aku call balik.... 

Syukur pada Allah s.w.t aku dilahirkan dalam keluarga neh.. Abah and mama mmg sangat awesome! dua2 neh mmg sweet and kadang2 suka bergurau-senda antara dorng walaupun da 23tahun bersama.. alhamdulillah.. wanna be like them! xnk kawen2 ade gado2 besar la, nak cerai2 la.. xnk2.



see how sweet both of them =)


sad can't be with them to celebrate together  (mimi pun xde..)
klu  x sure lagi meriah coz both of us have the power to decide.. haha!


their cake

That's all about them.. ade lagi actually but then i dun have any idea to write.. haha! but again abah and mama,  Happy Anniversary again and I LOVE AND MISS BOTH OF YOU! =)

0037HRS
ikhwan =)

No comments: