Pages

Saturday 26 July 2008

.a day.

salam..

hari yang agak penat ari ni... Pagi tadi ada perasmian Sekretariat HEP-IPTS kat grandhall, mmu. So, hampir smua ipts-ipts dtg ke sana termasuk la kolej tempat uncle aku bekerja. Jadi, dia datang gak. Siap telefon aku sebab nak jumpa. Hehe.. yela kan, sejak dari start hari belajar sampai ke hari ini, tak berkesempatan nak ikut dia balik ke johor since everyweek ade je program yang kene attend. So, jumpa kejap and tengahari tadi, saya melanggar sekejap peraturan diet saya, hehe.. makan tengahari tadi amatla sedap (ye la kan, kerajaan yang sponsor namun duit itu tetap datang dari rakyat..). Ayam percik, ikan, daging... alhamdulillah, mmg sedap.. hehe.. Then, lepas zohor, ada bungkusan dr herbal life (benda ni utk program diet aku and memang jadi.. ehehe.. nak ke? meh la contact saye keyh), then terus gerak ke kl sebab nak beli tripod baru. Huhu, terpaksa beli baru since tripod lama yang free tu, Che Mat kate x bagus and nanti boleh patah dan kamera yang beribu-ribu ringgit tu boleh rosak. Okeh, harga tripod RM120+RM20 untuk beg. Nasib baik Mr. Raymond ade kat situ, trus offer just tambah RM20 untuk beg. Kalau tak, aku kene tambah RM100 untuk beg. Pelik aku bila tripod yang aku nak beli ni tak bagi beg. Yang satu lagi yang kawan-kawan mmu aku dapat free x ok sangat tp ade bag but then da abis stok.

Balik dari beli belah, trus gerak ke kl sentral untuk menaiki ERL sebab nak cepat ke Alamanda. Nak beli something kat sana. Dalam nak bergerak ke kl sentral, sembang kejap dgn abang dari california. Dia dtg malaysia sbb ade keje. Sembang2 pasal photography since ak terkeluarkan kamera. Nak shoot dr dlm monorail tu!! tp x sempt lak sbb da sembang dgn dia. Hahha.. Sampai je kat kl sentral, beli tiket erl then pusing2 jap since lambt lagi erl nak sampai. Sempat la aku membelek2 wallet and trus membeli satu. Harga rm29.90. Melayang lagi duit.. Yelakan.. bila la nak ke pasar malam, beli je la trus. Lagipun, wallet ak pun dah nazak.. Hehe. Sampai je kat putra sentral, trus tggu bas..

Masa nak naik bas, aku pasti lah bas no 301 tu pergi Alamanda, so naik je la, tak tanya2 lagi! Tapi, bila ade beberapa penumpang tahan and tanya pegi alamanda x, dia siap cakap "TAK!" Adoi, aku dah naik and dah melayang 50 sen kat bas ni.. huhu. Abg tu tanya la, "pegi mane dik?" "Nak pegi Alamanda la bang" "X pegi la dik. Abg turunkan adik kat sini then naik bas yang satu lagi okeh" Turunla aku and tuka lagi bas. Haih.. Nasib la aritu. Huhu.. Then sampai... Beli la barang2 keperluan yang smua nye bernilai RM52.10. Huhu.. kuar lagi duit. Call uncle aku yang kerja polis kat putrajaya ni since sejak dia pindah kat sini, tak berksempatan nak jumpa, so tadi berjumplah walaupun sekejap. Lepas jumpa, trus blah nak balik rmh. Masa kat putra sentral, jmpa la anak kawn mak aku yang keja kat putrajaya. Tegurla kejap dlm loghat sarawak.. hehe (rindu nak cakap sarawak.. nasb bek ade kwn2 sarawak kat mmu nieh!) Skang aku d rmh.. Penat tp nak buat keje.. Ok.. sini saje update.. hehe.

(Banyak duit melayang ari nih.. huhuhu)

2239 HRS~

2 comments:

Anonymous said...

takpe tersilap naik bas skali skale.. boleh belajar.. lain kali kite tahu. hehe

p.s: hoyeahh...dah ade tripod baru :D

Unknown said...

hahaha.. sblm nek bas dah pasti tgk kat papan kenyataan dia yg bas 301 tu pegi alamanda, skali abg tu ckp, kene tgk gak kat dia nyer papan kat bas tu.. BACA! hahha.. blajar benda baru.. hehe

hoyeahh!! new tripod!!! hehe PUAS!