Pages

Wednesday 7 May 2008

Allah sentiasa menguji umat-Nya

Assalamualaikum

Waa.. dah lame x update blog.. huhu... busy sangat2.. Sorilah kepada pembaca2 sekalian. Ye, saye ingin mengeluarkan sediki tekanan yang sy hadapi sekarang ini. Baru sebentar tadi assignment yg saya buat telah direject dan perlu dibaiki semula. Ya Allah, betapa peritnya diri ini mengenangkan keadaan sy yg sentiasa diuji, uji dan uji daripada Allah S.W.T.

Kenapa Allah menguji kita Umat Islam? Bg sye, mungkin salah satu sebab dosa2 yg sy pernah lakukan seblm ini... ye.. Saya ingin berubah.. namun dlm kita ingin berubah, Allah akan memberi segala ujian di mana tahap kesabaran dan ketabahan iman kita terhadap-Nya. Mcm-mcm ujian sehingga ke tahap di mana kita akan rasa berputus asa. Tp, klu kita berputus asa, kita tunduk pada godaan syaitan. SYAITAN ITU MUSUH KITA! Itulah benda yg saya selalu pesan pada diri saya... Sy cuba menguatkan diri ini.. Mcm-mcm godaan dan tekanan menimpa saya sekarang. Dengan tekanan pelajaran, kawan-kawan dan peribadi. Sy bagaikan rasa saya perlu menghandlekan benda ini seorang diri tanpa sesiapa pun. Kadang2, sy memerlukan ibu saya namn, sbg orng jauh, sy x dpt berbuat demikian dan akhirnya, sy perlu berdiam diri.

Masya Allah, memang sy rasa tekanan ini sekarang... Entah bagaimana sy ingin menghadapinya.. Sy sekarang sedng menguatkan diri ini.. Hal peribadi itu pun kdangkala mengganggu saya... Ingin sahaja saya melupakan hal itu namun kdg kala mengganggu tumpuan saya.. Ini lah dinamakan godaan syaitan. Syaitan tidak akan berputus asa dlm menyesatkan manusia.

Oklah.. sya berhenti setakat ini dahulu... nak solat maghrib.. insya Allah, ada bnyk pengisian yg ingin saya kongsikan..

Wassalam

ikhwan
7 Mei 08
1913HRS

3 comments:

Sai said...

sik hal pok, setiap nok berlaku ada hikmahnya.. lecturer mauk ko molah yg terbaik.. smoga berjaya dpt nyiap assignment~

ainies said...

salam

be strong ikhwan~
insyaAllah semua yang berlaku ade hikmah nya..n ia akan berlalu sebentar lagi...
igt kunci kekuatan diri
doa+usaha+tawakal=kejayaan
pegang ia sbg salah satu pendorong awak..insyaAllah awak akan rs lebih baik:)
wasalam

Unknown said...

thanks..
huhuhu..