Pages

Monday 12 May 2008

Berdiam diri lebih baik

Assalamualaikum...

Kenapa tajuk begitu? Hurm, saya tak tahu la namun sesuatu berlaku atas diri saya yang saya rasa perlu saya luahkan dalam blog ini... Ya, memang ada orang tak suka kita, walau baik mana kita buat, tak suka tetap tak suka. Sukar untuk kita memahami perasaan manusia ini. Tapi, bila dia lakukan apa yang orang yang dia suka itu, dia takkan perasaan walaupun orang yang dia tak suka itu "menyerang" balik. Itu lah dinamakan lumrah hidup. Jadi, dalam situasi ini, bagi saya, biarlah kita berdiam diri. Tak usahlah ingin menyerang balik kerana takkan berguna. Berdiam diri sehingga anda rasakan perbuatan dia melampau, baru la anda boleh menyerang namun ingatlah batas-batas agama.

Kuatkan diri anda, insya Allah... Allah akan bantu orang yang sentiasa memohon pertolongan dari-Nya. Insya Allah...

~ikhwan~
0140 HRS

No comments: